Akademia na Narodowym!
11-04-2017, 21:37Forum Sportu i Biznesu SportBiz na warszawskim stadionie PGE Narodowy to największe w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie łączące świat sportu i biznesu. Podczas dwudniowego forum nowe doświadczenia zbierała tam Akademia Piłkarska Falubaz
Patronat Ministra Sportu i Turystyki Witolda Bańki, wykłady prowadzone przez zagranicznych ekspertów, warsztaty uznanych specjalistów, gala i przyznanie nagród Sportu i Biznesu, wreszcie targi SportBiz Expo – tak w dużym skrócie wyglądały dwa dni forum, które odbyło się w stolicy kraju i polskiego sportu – stadionie PGE Narodowy w Warszawie.
W tym niezwykle prestiżowym wydarzeniu swój udział zaznaczyła również nasza Akademia Piłkarska Falubaz.
- Jako partner agencji marketingu sportowego SportWin, która organizuje SportBiz, pomagamy w tworzeniu warszawskiego forum. Jesteśmy tam widoczni zarówno jako moderator, jak i uczestnik wielu paneli – mówi Damian Stopa, koordynator APF. – Jest to dla nas nieoceniona możliwość zdobycia nowych doświadczeń i nawiązania kontaktów z innymi prelegentami i uczestnikami forum, zarówno z branży sportowej, jak i okołosportowego biznesu. To przynosi owoce już teraz, a w przyszłości, mamy nadzieję, że pozwoli nam pozyskać dużego sponsora, który mocno zaangażuje się w naszą Akademię – dodaje.
SportBiz to wydarzenie, podczas którego w jednym miejscu można spotkać wybitnych sportowców, jak np. Andrzej Supron (mistrz świata i Europy, wicemistrz olimpijski w zapasach), przedstawicieli organizacji sportowych, mecenasów sportu, członków samorządów. Pierwszego dnia goście mieli możliwść wysłuchać zagranicznych ekspertów od zarządzania sportem i marketingu sportowego, a w kolejny zdobytą na świeżo wiedzę można było utrwalić podczas interesujących warsztatów podzielonych na kilka bloków tematycznych, jak PR, Marketing, Sponsoring, Zarządzeni sportem w miastach i regionach, Potencjał sportów niszowych i Sportowiec XXI wieku.
- Mi najbardziej podobało się i w pamięci utkwiło wystąpienie Cathy Long zatytułowane „Rola fanów w Premier League – jak budować wyjątkowe doświadczenie wokół sportu”. Na przykładzie ligi angielskiej, najdroższeg obecnie produktu piłkarskiego na świecie, pani Long pokazała, jak ważny w budowaniu marki zespołów i całych rozgrywek jest wizerunek. Na naszym podwórku często widzimy klubu aspirujące do czegoś wielkiego, ale jednocześnie zapominające o tym, że bez zaoferowania kibicom rozrywki dobrze opakowanej, na nowoczesnym stadionie, to nie może się udać na dłuższą metę. Anglicy to zrozumieli i o tym był ten wykład – wspomina D. Stopa z APF.
Serię wykładów i warsztatów uzupełniły takie punkty programu, jak XIII gala Sportu i Biznesu, podczas której rozdane zostały statuetki Demes, czyli nagrody dla osób i instytucji promujących oraz przyczyniających się do rozwoju polskiego sportu (w tym roku otrzymali je między innymi Robert Lewandowski, Joanna Jędrzejczyk i PZPN) czy też tzw. TweetUp, czyli panel dyskusyjny, w którym o roli social mediów w sporcie rozmawiali czołowi polscy dziennikarze sportowi: Tomasz Włodarczyk („Przegląd Sportowy”), Mateusz Borek (Polsat Sport), Tomasz Smokowski (NC +), Michał Pol („Przegląd Sportowy”), Paweł Wilkowicz (sport.pl) i Dariusz Szpakowski (TVP). Przez całe dwa dni (23-24 marca) na stadionie PGE odbywały się targi SportBiz Expo, podczas których swoje produkty zaprezentowało ponad 70 wystawców.